Operationstid!!

Jag arbetar som sjuksköterska och eftersom jag ska opereras under våren så kommer jag att behöva ersättas av en vikarie. Vi håller på med semesterplaneringen på jobbet så jag kände att jag ville ringa till kirurgen på Danderyd för att kolla om det eventuellt går att styra min operationstid?
Jag ska ju åka till Japan den 7;e maj och kommer att vara borta i en vecka. Två veckor innan operationen ska man tydligen fasta, så jag vill ju slippa vara fastande under min resa. Dessutom vill jag inte åka alldeles nyopererad,.
På Kirurgen var de väldigt förstående. Jag fick frågan om jag skulle vilja ha operationstid redan den 28:e februari, men det känns inte som att jag vill börja fasta innan jag har träffa dietisten den 25:e februari. (Trots att jag helst hade velat ta den tiden...) Men nu har jag fått tid den 31 Maj. Vilket känns jättebra. Då hinner jag vara i Japan i lugn och ro, och sen startar fastan och därefter blir jag opererad och sjukskriven i förmodligen en månad.
Känns bra ur jobbets perspektiv också att veta redan nu hur det blir, så att vi kan rekrytera en vikarie för mig.

Ja allt känns så bra, Och som grädde på moset har min man blivit Morfar till en liten tjej på 2140gram och 44 cm. Allt annat blev plötsligt så oviktigt i mitt liv. Lilla barn, så underbart!!

Ha det tills vi hörs igen!!!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad skönt det måste kännas att ha ett datum att se fram emot. Grattis än en gång till operationen. Kram o ha en bra helg! Själva ska vi till din bror ikväll o äta taco o se dansen på tv.

2011-02-18 @ 15:27:32
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0