17:e dagen

Dagarna fortskrider i sakta mak. Är otroligt glad över att få vara sjukskriven, vet inte hur jag skulle orkat annars. Blir starkare och starkare dag för dag, men tröttheten knockar en totalt emellanåt. Det som är jobbigast är att få i sig tillräckligt med vätska. Och de dagar jag inte får i mig 1,5 liter påverkar nästa dag. Jag vaknar dödstrött och hankar mig fram. Dock försöker jag vara duktig med att gå ut och gå en runda varje dag. Jag försöker förlänga sträckan varje dag och på så sätt förbättra konditionen.
Jag försöker behärska mig från att ställa mig på vågen. Senast jag vägde mig hade jag bara två hekto kvar från att gå ner  tio kilo. Ska inte väga mig förrän på måndag tänkte jag.

På måndag ska jag träffa min husläkare (förhoppningsvis-om han inte avbokar för fjärde!!!!!gången). Det har ingenting med operationen att göra utan handlar mest om att mina blodtrycksmediciner är slut.

Det känns skönt att livet återkommer för varje dag och jag känner mig piggare och motiverad.
Nästa vecka blir sista sjukskrivningsveckan. den kommer jag förmodligen tillbringa på landet. Min kompis Jenny följer med som stöd ett par dagar tills maken kommer upp och firar midsommar med mig.

Vi hörs igen

Kommentarer
Postat av: Ulla

Hej! Gud, va duktig du är!!!! Fast det verkar jobbigt kämpar du på. Tusen kramar från oss i Sävedalen. Idag regnar det här och det har regnat sen kl 15 igår. Vi ska måla om i sovrummet i sommar och idag vore det ju ett ypperligt tillfälle att ta tag idet, men idag har jag ingen lust att renovera. Det finns ju fler dagar kvar...

2011-06-19 @ 09:33:46
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hej,



jag minns så väl hur det var i början med tröttheten och illamåendet. Men det väldigt snart mycket bättre :)



Du är väldigt duktig som orkar gå flera gånger varje dag. I början orkade jag bara med en promenad om dagen på ca 1 km och det tog lååång tid.



Kram Heidi

2011-07-21 @ 16:44:08
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland "bra bloggar" . Jag har 800-1000 besök/dag =)



Mvh Bodypalace - en blogg där alla är fina & unika

2011-07-21 @ 17:02:24
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0