6 dagar sen operation

Ja så har nästan en hel vecka gått sen operationen.

Nu har jag börjat komma in i att dricka, men ibland känner man att man vill göra någonting (typ åka och handla med maken)och då försvinner dyrbar tid ifrån att äta och dricka och jag blir alldeles konstig och trött. Det är en heltidssysselsättning det här med att få i sig tilräckligt. Det finns väl ett skäl till att man är sjukskriven...

I början mådde jag riktigt illa men nu har det värsta illamåendet lagt sig. Jag måste krydda vattnet med djupfrysta bär eller citron för att kunna dricka det och toppa det med massa is. Jag måste i princip stoppa i mig någonting med kalorier varannan timme. Mest blir det yoghurt eller någon juice utan tillsatt socker. Igår åt jag Findus köttfärssoppa till lunch och middag. Mixad och silad. Den smakade himmelskt.

Jag försöker ta mig några kortare promenader varje dag. Ett par-tre stycken för att komma igång med kroppen. Jag har absolut inte ont men kanske att det stramar lite. Har i alla fall inte behövt ta någon smärtlindring sedan operationsuppvaket. 
Magen har kommit igång och det är skönt.

Har fått fyra böcker i födelsedagspresent av min dotter så jag fördriver viss tid med att läsa. Just nu läser jag "Boktjuven". En fin bok om en flickas öde under andra världskriget. Den rekommenderas varmt till alla.

Nä, bäst att ta tag i någonting att dricka då eftersom dygnets timmar knappt räcker till för att få i mig 1,5-2 liter om dagen... Tänk på att jag måste dricka teskedsvis så magen inte får en chock.

Vi hörs snart igen.

Kommentarer
Postat av: Sari

Du e grym! Fortsätt i samma stil så kommer det gå hur bra som helst...en dag i taget. Kram bästa svägerska!

2011-06-06 @ 22:52:52
Postat av: Lena

Åhhh vad duktig du är! HÄRLIGT att höra att du börjar komma igång igen!!

Och det är KLART att du klarar det!!!

Många kramar på dig sålänge och jätteroligt att läsa uppdateringarna i din blogg! :-)

2011-06-07 @ 21:55:53
URL: http://romlen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0